Κατηγορία: Περιβαλλοντικοί Οροι
α)όσον αφορά τα ελαφρά οδικά οχήματα: καθαρό όχημα όπως ορίζεται στο άρθρο 4 σημείο 4) στοιχείο α) της οδηγίας 2009/33/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου (*)·
β)όσον αφορά τα βαρέα οδικά οχήματα:
— έως τις 31 Δεκεμβρίου 2025, βαρύ επαγγελματικό όχημα χαμηλών εκπομπών όπως ορίζεται στο άρθρο 3 σημείο 12) του κανονισμού (ΕΕ) 2019/1242 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου (**)·
— έως τις 31 Δεκεμβρίου 2025, καθαρό όχημα όπως ορίζεται στο άρθρο 4 σημείο 4) στοιχείο β) της οδηγίας 2009/33/ΕΚ και το οποίο δεν εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του κανονισμού (ΕΕ) 2019/1242·
γ)όσον αφορά τα σκάφη εσωτερικής ναυσιπλοΐας:
— σκάφος εσωτερικής ναυσιπλοΐας για επιβατικές μεταφορές, το οποίο διαθέτει υβριδικό κινητήρα ή κινητήρα διπλού καυσίμου που παράγει τουλάχιστον το 50 % της ενέργειάς του από καύσιμα μηδενικών άμεσων εκπομπών CO2 (από τον αγωγό εξαγωγής) ή ισχύ από ρευματοδότη για την κανονική λειτουργία του·(*) Οδηγία 2009/33/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 23ης Απριλίου 2009, σχετικά με την προώθηση των καθαρών οχημάτων οδικών μεταφορών με σκοπό την υποστήριξη της κινητικότητας χαμηλών εκπομπών (ΕΕ L 120 της 15.5.2009, σ. 5).
— σκάφος εσωτερικής ναυσιπλοΐας για εμπορευματικές μεταφορές με άμεσες εκπομπές CO2 (από τον αγωγό εξαγωγής) ανά τονοχιλιόμετρο (g CO2/tkm), υπολογιζόμενες (ή εκτιμώμενες σε περίπτωση νέων σκαφών) με χρήση του λειτουργικού δείκτη ενεργειακής απόδοσης (EEOI) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, οι οποίες είναι κατά 50 % χαμηλότερες από τη μέση τιμή αναφοράς για τις εκπομπές CO2 που ορίζεται για τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (επιμέρους ομάδα οχημάτων 5-LH) σύμφωνα με το άρθρο 11 του κανονισμού (ΕΕ) 2019/1242·
δ)όσον αφορά τα θαλάσσια σκάφη:
— θαλάσσιο και παράκτιο σκάφος για επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές, για λιμενικές εργασίες ή για επικουρικές δραστηριότητες, το οποίο i) διαθέτει υβριδικό κινητήρα ή κινητήρα διπλού καυσίμου που παράγει για την κανονική λειτουργία του στη θάλασσα και στους λιμένες, σε ποσοστό τουλάχιστον 25 %, την ενέργειά του από καύσιμα μηδενικών άμεσων εκπομπών CO2 (από τον αγωγό εξαγωγής) ή ισχύ από ρευματοδότη, ή ii) έχει επιτύχει τιμή του δείκτη σχεδιασμού ενεργειακής απόδοσης (EEDI) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού κατά 10 % χαμηλότερη από τις απαιτήσεις για τον EEDI που ίσχυαν την 1η Απριλίου 2022και το σκάφος μπορεί να λειτουργεί με καύσιμα μηδενικών άμεσων εκπομπών CO2 (από τον αγωγό εξαγωγής) ή με καύσιμα από ανανεώσιμες πηγές·
— θαλάσσιο και παράκτιο σκάφος για εμπορευματικές μεταφορές το οποίο χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την παροχή ακτοπλοϊκών υπηρεσιών και υπηρεσιών θαλάσσιων μεταφορών μικρών αποστάσεων, σχεδιασμένων με σκοπό να καταστήσουν δυνατή τη στροφή των εμπορευματικών μεταφορών που εκτελούνται επί του παρόντος οδικώς προς τις θαλάσσιες μεταφορές, με άμεσες εκπομπές CO2 (από τον αγωγό εξαγωγής), υπολογιζόμενες με χρήση του EEDI, κατά 50 % χαμηλότερες από τη μέση τιμή αναφοράς εκπομπών CO2 που ορίζεται για τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (επιμέρους ομάδα οχημάτων 5-LH), όπως δημοσιεύεται σύμφωνα με το άρθρο 11 του κανονισμού (ΕΕ) 2019/1242·
ε)όσον αφορά το σιδηροδρομικό τροχαίο υλικό: τροχαίο υλικό το οποίο έχει μηδενικές άμεσες εκπομπές CO2 από τον αγωγό εξαγωγής, όταν λειτουργεί πάνω σε τροχιά με την αναγκαία υποδομή, και το οποίο χρησιμοποιεί συμβατικό κινητήρα, όταν δεν υπάρχει τέτοια υποδομή (διπλού συστήματος)·
(*) Οδηγία 2009/33/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 23ης Απριλίου 2009, σχετικά με την προώθηση των καθαρών οχημάτων οδικών μεταφορών με σκοπό την υποστήριξη της κινητικότητας χαμηλών εκπομπών (ΕΕ L 120 της 15.5.2009, σ. 5).
(**) Κανονισμός (ΕΕ) 2019/1242 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 20ής Ιουνίου 2019, σχετικά με τον καθορισμό προτύπων επιδόσεων για τις εκπομπές CO2 των νέων βαρέων επαγγελματικών οχημάτων και την τροποποίηση των κανονισμών (ΕΚ) αριθ. 595/2009 και (ΕΕ) 2018/956 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και της οδηγίας 96/53/ΕΚ του Συμβουλίου (ΕΕ L 198 της 25.7.2019, σ. 202).
(***) Κανονισμός (ΕΕ) αριθ. 168/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 15ης Ιανουαρίου 2013, για την έγκριση και την εποπτεία της αγοράς δίκυκλων ή τρίκυκλων οχημάτων και τετράκυκλων (ΕΕ L 60 της 2.3.2013, σ. 52).
(****) Κανονισμός (ΕΕ) 2017/1151 της Επιτροπής, της 1ης Ιουνίου 2017, για τη συμπλήρωση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 715/2007 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου που αφορά την έγκριση τύπου μηχανοκινήτων οχημάτων όσον αφορά εκπομπές από ελαφρά επιβατηγά και εμπορικά οχήματα (Euro 5 και Euro 6) και σχετικά με την πρόσβαση σε πληροφορίες επισκευής και συντήρησης οχημάτων (ΕΕ L 175 της 7.7.2017, σ. 1).».
(a) concerning light-duty road vehicles: a clean vehicle as defined in Article 4, point (4)(a), of Directive 2009/33/EC of the European Parliament and of the Council (*);
(b) concerning heavy-duty road vehicles:
— until 31 December 2025, a low-emission heavy-duty vehicle as defined in Article 3, point (12), of Regulation (EU) 2019/1242 of the European Parliament and of the Council (**);
— until 31 December 2025, a clean vehicle as defined in Article 4, point (4)(b), of Directive 2009/33/EC and not falling within the scope of Regulation (EU) 2019/1242;
(c) concerning inland waterway vessels:
— an inland vessel for passenger transport that has a hybrid or dual fuel engine deriving at least 50 % of its energy from zero direct (tailpipe) CO2 emission fuels or plug-in power for its normal operation;
— an inland vessel for freight transport with direct (tailpipe) emissions of CO2 per tonne kilometre (g CO2/tkm), calculated (or estimated in case of new vessels) using the International Maritime Organization Energy Efficiency Operational Indicator (EEOI), 50 % lower than the average reference value for emissions of CO2 determined for heavy duty vehicles (vehicle subgroup 5- LH) in accordance with Article 11 of Regulation (EU) 2019/1242;
(d) concerning maritime vessels:
— a sea and coastal vessel for passenger, freight transport, for port operations or for auxiliary activities that (i) has a hybrid or dual fuel engine deriving at least 25 % of its energy from zero direct (tailpipe) CO2 emission fuels or plug-in power for its normal operation at sea and in ports, or (ii) has an attained International Maritime Organization’s Energy Efficiency Design Index (EEDI) value 10 % below the EEDI requirements applicable on 1 April 2022and is able to run on zero direct (tailpipe) CO2 emission fuels or on fuels from renewable sources;
— a sea and coastal vessel for freight transport that is used exclusively for operating coastal and short sea services designed to enable modal shift of freight currently transported by land to sea and that has direct (tailpipe) CO2 emissions, calculated using the EEDI, 50 % lower than the average reference CO2 emissions value determined for heavy duty vehicles (vehicle sub group 5-LH) as published in accordance with Article 11 of Regulation (EU) 2019/1242;
(e) concerning rail rolling stock: rolling stock that has zero direct tailpipe CO2 emissions when operated on a track with necessary infrastructure and that uses a conventional engine where such infrastructure is not available (bimode);
(*) Directive 2009/33/EC of the European Parliament and of the Council of 23 April 2009 on the promotion of clean road transport vehicles in support of low-emission mobility (OJ L 120, 15.5.2009, p. 5).
(**) Regulation (EU) 2019/1242 of the European Parliament and of the Council of 20 June 2019 setting CO2emission performance standards for new heavy-duty vehicles and amending Regulations (EC) No 595/2009 and (EU) 2018/956 of the European Parliament and of the Council and Council Directive 96/53/EC (OJ L 198, 25.7.2019, p. 202).
(***) Regulation (EU) No 168/2013 of the European Parliament and of the Council of 15 January 2013 on the approval and market surveillance of two- or three-wheel vehicles and quadricycles (OJ L 60, 2.3.2013, p. 52).
(****) Commission Regulation (EU) 2017/1151 of 1 June 2017 supplementing Regulation (EC) No 715/2007 of the European Parliament and of the Council on type-approval of motor vehicles with respect to emissions from light passenger and commercial vehicles (Euro 5 and Euro 6) and on access to vehicle repair and maintenance information (OJ L 175, 7.7.2017, p. 1).”.
Το Ευρετήριο όρων ΔΑΜ αποτελεί συνέκδοση της ΕΥ ΔΑΜ και της ΜΟΔ Α.Ε.
ISSN 3057-417X
ΕΥΔΑΜ Copyrights © 2023